Båtutflykt ⛵

Öarna runt omkring El Nido har idag levererat med bravur 😍Att vara kvar i denna stan var inte ett alternativ då det är mycket trångt och stökigt. Deras strand utgår och bedrivs av att erbjuda turister olika Islands hopper (båttur till olika öar) så detta gjorde även vi idag. Och det var faktiskt precis som på bilderna när man googlar på El Nido. Turen startades kö 9.30 med 10 förväntansfulla turister, alla med varsin GoPro. Soleln sken och det pirrade sådär förväntasfullt i magen när vi rundade första kullen. Vilken utsikt med höga berg och turkost vatten och vita små stränder med kokospalmer. Första stoppet var precis på ett sådant ställe. Kan endast skriva: WAW! Sedan åkte vi vidare för att se seakret laugun, som inte var så hemlig längre men häftigt att se. Tyvärr har det varit blåsigt i ett par dagar så det var en hel del sjögräs i området. Lite tråkigt men det togs snabbt igen när vi kom till en större Laugun där vi kunde åka in med båten. Här regnade, blixtrade och oskade det. Så coolt att få snorkla i detta. Men här tar ännu inte resan slut. För näst på tur var att paddla kanot in i the big laugun där vi också snorklade och hoppade från bärget. Där fick jag för mig att hitta på lite mer äventyr som att dyka från 4 meters höjd och stå på händer i kajaken. Smidig som jag fortfarande tror att jag är lyckades jag båda gångerna att klanta mig... Handståendet gick bra tills jag kännde att jag tippar över och kunde inte parera med händerna då kanoten vinglade.. Tur var nog att jag landade på Julia 😂 haha och ett gott skratt fick vi.. Därefter dyket som avslutades med faceplant.. Röd i ansiktet men sjukt stolt att jag gjorde det 💪 sist men absolut inte minst snorklade vi i korallrevet och vi fick se små clownfiskar 😍 tillbaka på ön var vi trötta men vi tog oss ändå en promenad för att få träna i ca 30 minuter med solnedgången som utsikt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0