Blandade kĂ€nslor 🙃

Dag 10 och Ă€nnu en spĂ€nnande dag. Startade dagen med 45 minuter promenad för att hitta ett annat billigare hotell i omrĂ„det, Oslob. En hĂ€rlig morgonpromenad med mycket vĂ€nliga mĂ€nniskor som glatt sĂ€ger god morgon. ❀ Kul att se denna by vakna till liv. DĂ€r kvinnorna med krökta ryggar sopar rent gatorna och mĂ€nnen bĂ€r vatten till tricycklarna för att troligtvis Ă„ka ivĂ€g pĂ„ jobb och barnen som sjunger engelska sĂ„nger i skolan. En riktigt bra, energirik start pĂ„ dagen.

Vi hittade ett bra hotell med havsutsikt! Waw sÄ lyxigt med mycket trevlig personal som sedan hjÀlpte oss att Äka pÄ tvÄ utflykter idag.

Vi har hela resan diskuterat om vi ska eller inte ska bada med valhajar. Efter mycket om och men beslöt vi oss tillslut för att göra det.. Det var med ambivalenta kÀnslor jag klev i bÄten tillsammans med en massa turister, alla för avsikt att fÄ en grym bild nÀra en valhaj pÄ ca 6-7 meter. Visst det var hÀftigt och lÀskigt men samtidigt sÄ hemskt. Valhajarna har lÀrt sig att varje dag frÄn tidig tidig morgon till lunch komma in nÀra land för att bli matade av mÀnniskor. Valhajarna lever inte i fÄngenskap men pÄ sÀtt och vis gör dem det dÄ de behandlas som husdjur. Om efterfrÄgan skulle minska och mÀnniskorna slutar mata dem kommer de att dö. De Àr drillade för att ge mÀnniskan njutning för att till 100 % fÄ se och bada med dem. Hör att jag Àr bitter men nu har jag gjort det och jag Àr mycket vÀl medveten vad jag bidragit med idag.

För att avsluta detta inlĂ€gg positivt kommer bilder pĂ„ en fantastisk ö vi sedan besökte. Bilderna fĂ„r tala för sig sjĂ€lv 😍

Birgitta
2016-09-19 @ 08:22:31

Ja ibland mÄste man kanske göra det "obehagliga" för att faktiskt ha nÄgot att reflektera över, tÀnker pÄ hajarna! SÄ ha det hÀrligt!




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0