En händelserik dag

En händelserik dag. Det var härligt att få vakna upp i rummet i morse och veta att vi skulle till en ny ö, Bohol, för att utforska nya platser och skaffa oss nya erfarenheter och upplevelser.

Frukosten bestod av bröd och vatten, något som har blivit till en vana. Vi är nämligen inte så hungriga här och det är ett bra sätt att spara lite tid på morgonen då vi båda är morgontrötta. Här tar det 10-15 minuter att göra oss redo för dagen. Jag har nämligen inte så mycket kläder att välja mellan så jag lägger fram dagens outfit kvällen innan, smink och plattång är inget att tänka på. För mig gick det ganska fort att komma in i denna spartanska/enkla livsstil men jag kommer ändå glatt delvis säga hejdå till den när jag kommer in i vardagen i Sverige igen, med lite influenser från denna resa.

Jag kommer också att ta med mig dagens erfarenhet av stora flygplatser. Vi startade vår flygresa till Manila som är en gegantisk flyplats. Vi kändes oss nog lite väl varma i kläderna då vi redan befunnit oss på flygplatsen en gång tidigare och gick glatt runt och gjorde hight five med varandra för att vi är så grymna! Men vi tog ut segern i förskott... För det vi inte visste var att vi var på fel terminal. Manila är en stor flygplats med många olika terminaler som vi inte visste. När vi landade hänvisades vi till gate 120 som vi ifrågasatte då det stod 12 på våra biljetter. Men varje person vi frågade hänvisade oss till samma ställe. Så vi beslöt oss för vänta på den folktomma gaten. När bordning startat och fortfarande folktomt beslöt vi oss för att fråga runt igen.. Då fick vi till svar:" you need to run miss you are on the wrong terminal". Jag skrattar innombords då vi ännu en gång springer på en flygplats 😂 väl framme vid flygbussarna svettiga och för första gången på resan lite irriterad fick vi till svar att vi inte kommer att hinna med flyget då det skulle ta oss ca 20 minuter att åka till terminalen. Men jag och Julia vände snabbt dessa irriterande känslor till något glatt och skrattade och nu uppskattar vår nya erfarenhet. Efter lite bollande med varandra beslöt vi oss för att byta destination till Cebu istället för Bohol då det inte gick några flyg fören i morgon. Det flyget gick bra så nu sitter vi i en taxi på väg till Oslob, resan kommer att ta ca 3.5 timma. Tänk vad vi hela tiden lär oss ❤❤

Anonym
2016-09-13 @ 16:40:43

Ni är för goa//mamma

Birgitta Pilkvist
2016-09-13 @ 16:49:15

Vilar inga ledsamheter här inte, modiga o rådiga tjejer. Kram

Loppan
2016-09-13 @ 19:29:09

Haha, jag ser det framför mig. Så jäkla nöjda att vara i tid och sedan inse att man är på fel terminal 😂




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0