söndagen den 11 september

Att hinna med en båt som redan gått fick mig att tänka ut en massa lösningar på problemet. Vi var ju grynna på kajak men det tar nog lång tid och vi skulle nog inte få med oss all packning torr 🏝 så istället för att tänka chansade vi på att båten inte hade gått. Snabbt packade vi och stängde ryggväskorna i farten och tog första bästa tricyckel. Vi rusade svettiga och lämnade in våra biljetter som vi så smart hade köpt dagen innan och rusade på båten som väntat på oss. "you are late mam!" som om vi inte hade lagt märke till det... 😂 väl på båten fick vi oss en plats och jag började känna av bakfyllan.. På en båt!? Tur jag somnade så att jag kunde sova bort ruset. Båten var full av spanjorer som dyrkade solen hela vägen till Coron. Vi låg i skuggan och önskade att vi orkade göra det samma 😂

När vi kom till Coron tog vi oss en promenad för att ta oss till Apo pension hostel som de finska vännerna rekommenderat för 450 peca. Billigaste och bästa stället hittils. Fräscht rum med bra internet och där vi kunde lämna in våra kläder för tvätt. 😁. Så skönt med rena kläder igen 😍 Kvällen slutade ung och jag känner mig så ren efter en dusch med varmvatten.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0