Tacksam 😍

Jag fĂ„r nypa mig sjĂ€lv i armen varje morgon för att förstĂ„ den verkliga kĂ€nslan av den fantastiska utsikt vi har pĂ„ motellet. Vi Ă€r fortfarande samma gammal vi men med mer glĂ€dje och förstĂ„else hur andra bor och har det.. Inte för att jag ska behöva Ă„ka över halva jordklotet för att fatta det men vill Ă€ndĂ„ pĂ„minna hur jag har det. HĂ€r Ă€r jag totalt helnöjd och glad över att vi har ett billigt boende i vĂ„ra ögon. Vi har rinnande vatten men ingen toalettsitts eller spolarknapp. Utan hĂ€r fĂ„r man stĂ„ eller sĂ€tta sig pĂ„ det kalla porslinet för att sedan med vatten i en hink spola. Duschen Ă€r pĂ„ samma sĂ€tt i detta trĂ„ng utrynme. Det Ă€r bara att tvĂ€tta sig och passa pĂ„ att ocksĂ„ fĂ„ rent golvet med det kalla vattnet. 😂 I mitt vanliga liv i Sverige tar jag detta för givet. PĂ„ gymmet har jag till och med valmöjligheten att kunna vĂ€lja mellan tre bastuar före och efter en varm dusch dĂ€r tvĂ„l ingĂ„r.

För att försĂ€tta med tacksamheten Ă€r att vi trĂ€ffar sĂ„ mycket trevliga mĂ€nniskor. Att fĂ„ utbyta kultur och lyssna pĂ„ varandras livsberĂ€ttelser Ă€r sĂ„ kul. De första tvĂ„ dagarna nĂ€r vi anlĂ€nde till Filippinerna var vi sĂ„dĂ€r... Typiskt "svenska" om det Ă€r politiskt korrekt att skriva sĂ„ vet jag inte.. Men vi var sĂ„ blyga och behövde ta en öl för att vĂ„ga ta kontakt med mĂ€nniskor runt omkring oss. IgĂ„r nĂ€r vi var ute pĂ„ en annan bĂ„tutflykt mellan El Nidos fantastiska öar och strĂ€nder sĂ„ trĂ€ffade vi tre spanska hĂ€rligt utĂ„triktade, glada, vĂ€nliga och högljudda mĂ€nniskor. Är det typiskt "spanskt"? Skit sak samma mĂ€nniskor som mĂ€nniskor och jag tog verkligen vara pĂ„ denna bĂ„tutflykt tillsammans med dem. Mycket skratt och jag upptĂ€ckte faktiskt mer pĂ„ denna bĂ„tutflykt Ă€n den första dĂ„ vi fick mer ögon att se och upptĂ€cka nya saker. De bjöd med hela bĂ„ten till en reggibar pĂ„ stranden pĂ„ kvĂ€llen för att fĂ„ vara med och dela deras sista dag i Filippinerna innan de ska Ă„ka tillbaka till Barcelona. Vilken kvĂ€ll det blev och Ă€nnu mer hĂ€rligt folk trĂ€ffade vi. Vi hade sĂ„ trevligt att vi glömde stĂ€lla klockan till bĂ„ten som skulle gĂ„ kl 8 dagen efter och vi hade fĂ„tt tydlig information om att vara pĂ„ piren senast 7.30. Vi vaknade 8.10 och blicken i mammas ögon nĂ€r vi klev ur rummet gjorde oss förvĂ„nade dĂ„ vi insĂ„g att bĂ„ten gĂ„tt.. NĂ€sta bĂ„t gĂ„r pĂ„ tisdag och sĂ„ gör Ă€ven vĂ„rt flyg till Sibu... Man lĂ€r sig alltid i Filippinerna 😁

Birgitta
2016-09-11 @ 15:41:17

HÀrlig info...finns det toapapper haha. Kram pÄ dig, mÄr du bÀttre?

Svar: Man fĂ„r köpa wc papper dĂ€r vi kommer Ă„t 😂 jag mĂ„r jĂ€ttebra nu❀
Piccilja




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0