Ut på öppet hav

Dag 4 och vi har fortfarande kvar rutinen där vi tvättar upp våra kläder vi använt under dagen. Så skönt att slippa massa tvätt. Nackdelen är att kläderna inte torkar så fort då det är så fuktigt, kläderna behöver hänga ute i ca två dagar för att bli tort. Har nu insett att jag har för mycket kläder med mig. Och varför tog jag med mig plattåg??! Haha

Vi är kvar i El Nido då vi funnit några riktigt härliga vänner att hänga med här. Men under dagen så var vi själva och hyrde oss en kajak som vi paddlade ut med.. Varmt och sjukt tungt var det. Men lika glada är vi. Såg hela turen som ett träningspass 💪 vi njuter varje sekund av det turkosa havet där vi inte ens behöver simglasögon för att se botten.

På kvällen bestämde vi oss för att känna på budgetmiddag med att äta nudlar. 3 kr plus ett äpple så tillsammans gick nog middagen på ca 5 kr 😂 sedan anslöt vår nya vän Ben oss. Bjöd in hans vänner - som sedan blev våra vänner - till bordet. Helt plötsligt hade vi öl, cola, fisk, ris, bläckfisk och såser på border. "ät" och vi åt, äntligen fick vi smaka på inhämsk mat. Så gott. Senare ville dem bjuda oss på deras traditionella rätter så som "Balut" som bestod av ett ägg med en anka i, vilket jag givetvis smakade på. Läskigt, men roligt att testa deras mat. Sedan bjöds det på grillade kyckling inälvor/tarmar "isaw". De tvättar och marinerade inälvorna och sedan grillas dem på ett spätt. Mycket gott, försökte få Julia att testa, genom att säga att det smakar som lever.. Men det gick inte hem så jag fick stå för det modiga idag igen... 😜 sedan har vi spelat kort hela kvällen och bjudit våra nya filippinska vänner på "Turkiska peppar". De var inte deras smak men nu har vi testat varandras "mat"😂. Får se hur min mage mår i morgon 😌 hoppas bra då vi kl 6 ska ta oss till en strand längre bort och äta frukost för att sedan åka ut på en ny båttur längst öarna med vår nya vän. ☺




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0