Utmaningar

Kanske inte helt oväntat men ja... Min mage fixade visst inte dessa nya filippinska maträtter. Men magen sattes verkligen igång. Ett effektivt sätt om man är hård i magen för att uttrycka mig milt 😜

Istället för att gå upp tidigt för frukost på en strand längre bort blev jag sängliggandes hela förmiddagen. Tur var ändå att detta hände just idag då det regnat hela dagen.

Vid 12.30 beslöt vi oss för att gå ut från rummet för att handla "frukost" och fånga även denna dag. Vi åt frukosten på hostelets altan med utsikt över havet och pratade med hostelets "mamma". En härlig dam som tar hand om oss som om vi vore hennes barnbarn. Hon gav mig medicin och frukt som gav mig energi för att orka åka iväg till närmaste by där vi antog nästa äventyr, linbarna. Det tog ca 15 minuter med tricyckel. (bild laddas upp senate). Väl på plats visade chauffören oss upp till den plats där linbarnan startade ca 800 m upp. Chauffören som var ca 10 är äldre än mig stuttsade upp för bärget med mig och Julia flåsandes efter. Jag kunde knappt svara på hans glada frågor då jag på nytt blev påmind över att min kondition inte är på topp... Kanske kan det ha påverkat att jag varit utslagen av de filippinska rätterna.. 😂 haha jag hör själv bortförklaringarna vilket jag tar som ett tecken, att jag inte är menad för konditionsträning.. Jag är helt enkelt bra på andra saker. 😁

Tillbaka till linbarnan som startade 800 meter upp och tog oss från Palawan till en liten ö ca 700 meter över en vit strand och turkost hav. Vilken häftig känsla att få njuta av denna fantastiska utsikt på sådan höjd. Igen har vi tagit vara på dagen som avslutades med strandhäng och sedan barhäng på en grym pub på stranden.

Anonym
2016-09-11 @ 08:59:19

Låter inte kul med magen men allt det andra. Så roligt att få följa er 💞 Love




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0